Sunday, February 22, 2009

Hujung Minggu...

Hari ini bangun awal sangat sebab malam tadi tido cepat sangat. Bangun, terkebil-kebil pikirkan aktiviti apa nak buat hari ni??? Tiba-tiba tekak terasa nak makan kek batik... Bulih?? Apa ke halnya pagi-pagi nak makan kek batik??? Hohohohooo..dah lama dah keinginan tu ada sejak tengok mama Arnie dan Mimi asik tayang kek kat blog derang...Ni semua koranglah punye pasal..tayang kek dah laaa tak bagi den raso...huahuahuaaaa. Bahan dah laa memang tak ada. Hmmm... Tapi hati menggebu-gebu nak jugakk.. Terus ku mandikan Aina dan Ainin dan berdezupppp naik kete... Mintak mahap, haku terpaksa lah jugak shopping kat TES*CO sebab kedai runcit kat umah aku nih hampehnya hari Ahad tutup...hampeh kannnn???
So on the way nak ke TES*CO tu, lalu lah kat tepi tasik rekreasi..nampak ramai gak orang jalan-jalan bawak anak. Owhhh..ku tanya Aina...nak main kat playground kah??? Semestinya Aina gediks-gediks kesukaan..hehhehee...Ok lahhh..since awal lagi, bolehlah meronggeng ngan anak-anak kat tasik nih. Sambil bawak Ainin dalam sling, aku dan Aina beriadah kat playground. Layan ajelah gambo-gambo Aina yang kesukaan nih....





*Gambo yang ni takde kena-mengena ngan playground, tapi ibu nak menempek muka sendiri jugak..hehehhee....
Ok lepas bersuka-ria di playground, kami teruskan perjalanan ke TES*CO. Pusing punya pusing, aku naik bengang satu benda..ada ke patut pasaraya yang bagak tuh takde biskut marie??? Logik tak??? aku rasa ada dalam 8 kali aku tawaf rak biskut tu, tapi memang takde....huhuhuuuu... Aku pun rembat jek laaa biskut cap TES*CO yang namanya Digestive Biscuits... Blasah jek laaa sebab rupa dia macam biskut marie gak, bulat-bulat.. Jadik kalo kek batik aku tak sedap, memang bukan salah aku laaa...tapi salah TES*CO sebab tak jual biskut marie....hahahhahahaaa...
Balik umah...tidokan Aina & Ainin dulu...supaya tenang buat kerja...then mulalah bersilat di dapur. Dan hasilnyaaaaa.....................taraaaaaaaaaaaaaa.......................................


Owh ya...terima kasih Mimi...kerana resepinya yang ku ambil DISINI. Kalo Mimi guna nestum, tapi aku tuko ngan quaker oat sebab oat ada kat umah. Then Mimi guna 1/2 cawan milo, 1/2 cawan koko...tapi aku blasah 1 cawan milo sebab koko terlupa nak beli.
Rasanya??? Emmm...nyam..nyammmm....memang sedap hingga menjilat jari walopun tak pakai biskut marie... (nasib baik...kalo tak aku nak bako itu pasaraya...hahhahaa)...
Rupanya cantik kahhh??? Ermm..taklah secantik sifu punya kannnn...:)
Nanti bila cik abang tersayang ku balik, bolehlah ku buat lagi. Kali ni..kek yang sebuku nih, aku nak bagi separuh kat mak aku..mampus nak melantak sorang....mesti mak aku cakap aku buang tebiat, laki takde pun nak rajin-rajin buat kuih bagai.....kahkahkahhhh...;p

6 comments:

::Umi Sufira:: said...

Wowiee!! Sedapnya...nampak sedap betul nyum nyum....naseb baik tak kena bakar itu tes*co yek..kekeke...

sayangibu said...

hehehee..nampak sedap ke?? yelahhh...tengok laa sapa yang empunya resepi kannn..tu lah mimi, hampeh tull pasaraya bagak tu, biskut marie pon x de jual..cett...

Mummy Dasy said...

slurrp..sedapnye kek batik x terbuat2 lagi

Mrs NoeL KHairuLniZa said...

tak blh jadi ni... As pun nak jg tayang kek nnt...tgk la..tunggu korang..

CT said...

eiiii sedapnye kek batik tuuuuu...lama dah tak makan...ni nak buat juga ni....

sayangibu said...

hai mummy dasy...cheese kek aritu dah habis ke? hehheheee...

as...tayang jgn tak tayang..hehheee..nih semua psl asik tengok org tayang kek kat blog laa nih..;p

CT..sila..sila...nanti jgn lupa tayang kat blog..hehhehee