Thursday, February 19, 2009

Gebang...

Gebang...korang tau tak apa makna 'GEBANG' nihhh??? Alahhh...macam tin kosong...biler bergolek,bunyik nye kelentang kelentung..bising kemain, tapi isi nya takde... sama lah macam GEBANG nih...

Yang aku maksudkan bukanlah tin, tapi orang. Pernah kah korang berhadapan dengan orang-orang yang kaki GEBANG ini? Aku..pernah...dan masih lagi berhadapan dengan mereka. Orang-orang ini, sibuk mencanangkan kehebatan dirinya. Kononnya dia lah yang tau buat semua benda. Kononnya juga dia pernah handle semua acara yang gempak-gempak dengan jayanya. Habis dicanangkan kat semua orang tanpa sedar orang naik menyampah dengan 'keGEBANGan'nya itu. Dan bila orang lain buat kerja, habis dikomennya...habis dikatanya buat tu salah, buat ni salah..patut buat macam nih..okeh kat sini bukanlah maksud aku tak boleh nak komen kerja orang, tapi komenlah dengan cara berhemah sikit. Atau bagilah cadangan sebelum orang buat kerja. Ni tak, masa orang tengah baru nak mula dia tak bagi apa-apa cadangan, tak alih-alih bila orang dah penat jerih menyiapkan, barulah komen kata tak betul. Komen yang tak membina pulak tu...Sungguh bengang dan sakit hati okehhhh... Tu satu... Bila dia @ si GEBANG-GEBANG nih diberi tanggungjawab...hampeh..tak satu pun yang jalan okehhh...ko kata ko hebat sangat..semua boleh buat..tapi kenapa keje ko satu pun takde sampai ke penghujungnya??? Kenapa? Kenapa? Kenapa????? Kenapa di saat akhir..orang lain pulak yang jadik balaci tukang settlekan keje-keje ko yang terbengkalai tu??? ARRRRGGGHHHHH....aku sungguh tak paham okehhhhh....

Dan untuk pengetahuan korang..kaki GEBANG yang aku dan kawan-kawan aku hadapi nih spesis jantan okehhhhh....Jantan yang gagah perkasa...tapi last-last perempuan-perempuan jugak yang lebih banyak buat keje.. Mereka hanya mengGEBANG ajerrr....

Ini luahan perasaan aku mewakili kawan-kawan aku yang bukan kaki GEBANG..sekian, terima kasih...

7 comments:

::Umi Sufira:: said...

Kat tempat saya nih ada sorang cenggitu..BTW, baru harini tau makna gebang..kekeke..

Fid said...

org kampung saya kata gebang maknanya tipu..cakap besaq hampehhhhh

ibu addin dan nasa said...

Sabar ye intan...adat kerja terutama dalam govt memang begitu! Dalam sek saya lagi banyak org macam ni... tak pe .Asalkan kita tak mudah melatah, insyaAllah kita selamat!

ibu addin dan nasa said...

Sabar ye intan...adat kerja terutama dalam govt memang begitu! Dalam sek saya lagi banyak org macam ni... tak pe .Asalkan kita tak mudah melatah, insyaAllah kita selamat!

sayangibu said...

mimi..ada je kan org cenggini..buhsann sungguh kannn..

fid..haaa..sama lah tu fid maknanya...hehe

kak N..ye kak..mmg sabar..kalo ilang sabo lain pulak jadi nya kannn...luah perasaan kat blog ajer lah..

Siti Fathimah Muhammad said...

2009 dh ada makna gebang....? baru hari ni saya tahu . 2016. wakakakkakaka

Siti Fathimah Muhammad said...

2009 dh ada makna gebang....? baru hari ni saya tahu . 2016. wakakakkakaka