Monday, March 30, 2009

Mulut Manis...

Kenapa mulut manis, hati menyimpan hasad dengki dan sakit hati? Di depan, cakap bukan main baik lagi, tapi di belakang tak puas hati rupanya.

Aku bila bersahabat, akan setia menyokong sahabat dalam susah dan senang. Aku tak mungkin memburukkan apatah lagi mengadu domba perihal sahabat ku kepada orang lain. Jika aku tak puas hati, aku akan berterus-terang dengan kata-kata yang terbaik supaya tidak mengguris hati. Dan aku mengharapkan perkara yang sama bila bersahabat. Tapi rupanya, dalam usia aku menjelang 30-an ini, aku masih silap dalam menilai suatu persahabatan.

Dan sekarang aku memahami, susahnya nak mencari sahabat sejati.

Dan sekarang juga aku lebih memahami, indahnya persahabatan di alam maya. Biarpun tidak bersua muka...keikhlasan lebih nyata.

Buat kawan-kawan yang telah memujuk hatiku yang lara dalam entri sebelum ini, CY, Ely, Mimie, As, Sha, Kak Iena, Nieta, Zety and Mrs Noba....terima kasih kuucapkan. Semoga persahabatan di alam maya kita ini lebih telus dan ikhlas............

12 comments:

~Umi.Sufira~ said...

Ala...tapi kita dah bersua muka..tak best dah ke kawan ngan mimi....?:P BTW, you're such a nice person..tak rugi kalu setakat hilang kawan yang hipokrit macam tuh ok..cheer up!

sayangibu said...

alaaa....ku tak maksud camtu lorrr..ahahhaaaa... u r such a nice person too laa mimi...thanx for cheering me up!!!!:D

iena hamdi said...

betul tuh... akak suka ayat ni... macam nak copy paste ajer

Fid said...

apa kes ni???cer citer ngan i hahaha

sayangibu said...

huhu kak iena ayat yg mana tu?

alaaa fid...ku emo ngan prangai hasad dengki manusia nih...:(

cikgu suhaila said...

Intan...relax....
banyak lagi masa intan nak tempoh saat2 di kata dan di kata oleh kawan2...buat je kerja mcm biasa...ignore...kak su pernah rasa macam yang intan rasa...
relax tau....nasib dah ada blog ea..leh luah2kan..
masa kak su stress kena tikam ngan kawan ...kak su bawak diri...sampai dapat MASTER seh....
kawan oh kawan...

bia la kite kawan yan jarang2 jumpa kan....kita akan lebih menghargai kawan kita, berbanding kite ngadap mukanye ari2...tak g2?

~ As ~ said...

Terus aku rasa nak gi Johor peluk anak dara korang...eh bukan...korang la (Intan ngan Mimi)..Apakah?

Mummy Dasy said...

Relax... me dah rasa perasaan2 tu especially perenggan no.2 tu mmg kena bile rahsia tu kite sendiri yg dpt tahu start dr tu me wat xtau jek ngan dia n dia xtau yg me dah tau dia mengadu domba perihal yg bukan2 pd org lain. yg wat sakit ati citer tu semua dia yg tanya pastu dia citer me yg bangga diri citer ngan dia..boleh gitu...tapi me wat xtau jek wat mcm biasa selagi bblh tahan...tapi xtau smpi bile

mamaDhea said...

intan.
hang tanak jumpa aku kah? ahaks.. jeles mak korang dpt togheter2..

Ciklinn said...

itulah kan... linn pun pernah alamai benda camni..sampai skit pale duk mikirkan napa benda tu berlaku... tapi itulah tak semua cmcm kita yg kalu leh nak jaga hati semua pihak..

Eswary said...

Ya, tepat sekali.
eh, selamat berkenalan =)

sayangibu said...

salam singgah her blog..thanx 4 dropping by