Wednesday, March 18, 2009

Mum Of The Year...


Owhhh CikMimi... nampaknya anda memang penge'tag' dan penganugerah award tegar kepada saya...hehehheee...apapun...me sangat suka okehhhh... Kiut award nih...thanks bebe...:)


1. Admit one thing you feel awful about (involving being a mom). Once you have written it down, you are no longer allowed to feel bad. Remember you are a good mom!
Owhhhh..aku kan selalu raise voice kat Aina (Setakat nih Aina laaa kan...kalo kat Ainin, cam sewel pulok aku nih...hehhee...Let's Ainin have her own 'sweet' time dulu...)
Actually I feel very BAD when raising my voice to her. Seriously...aku tak suka. Tapi aku memang susah nak kawal emosi bila dia buat perangai yang aku tak berkenan. Bila tengok dia dah cebik-cebik then bawak diri nangis, pastu aku yelling lagi.."STOP CRYING!!!!" dan dia pun tercebik-cebik lagik tahan nangis...then I realized....Oh God!!!! Teruknya aku nihhhh.... Aku pun rasa nak nangis...huhuhuuuu.... Teruk kan aku??? Dengan anak pun garang gilors....
2. List 7 things you love about your kids, you love doing with your kids, or that your kids love about you.
Aina Suraya...
1. She is so lovely - manja sebenarnya dan lately ni aku nampak dia penyayang. Take care dan boleh jaga adik dia.
2. She is so bright - aku nampak dia cepat sangat tangkap apa yang diajar..Alhamdulillah... Buat aku suka nak ajar dia.
3. She is so-like-me - memang aku nampak dia macam aku beb...kuat berangan...kahkahkahhhh.... pastu suka melaram..kalo aku nak ikatkan rambut dia, pakaikan baju dia cantik-cantik...owhhh dia sangat suka...aku buat lama-lama pun tak apa janji cantik... Ke mana nak tumpah kuah kalo tak ke lantai,kalo Aina yang tumpahkan memang ibu jadik mak lampir.. nasi..
4. Suka berjalan - eh nih pun macam aku lagik nih....erkkkk....;p
5. She likes to buy books - mungkin sebab aku yang trained dia gitu, aku tak pernah bawak dia p kedai dan suruh dia pilih nak mainan apa. Tapi bila kat kedai buku, aku mesti belikan dia buku. So now..pantang lalu kat depan kedai buku, harus cakap nak buku. Kalo dah kat dalam kedai, apatah lagik...hehhehe
6. She loves my cook - owhhhh...dia mesti cakap, "pandainya ibu masak..sedap...", tak kira lah makan apa pun, kat mana pun... Janji bila ada dengan aku, maknanya aku laaa yang masak okehhhhh...Bagus kan anak aku nih....hahahhahaaa
7. Sekarang ni aku suka siram pokok, bagi pokok baja bersama Aina..sebab dia sangat rajin dan suka tolong aku...hehehhee
Ainin Sofiya...
What to tell about her??? ....hmmmm.....
1. She is so cute and lovely - bagi aku dia comel yang amat dengan ketembaman dia tu.
2. She is so huggable - kerana ketembaman dia juga, aku asik nak peluk-peluk dan cium-cium dia ajer sampai ada orang jeling-jeling jeles..hehhee
3. She loves my milk - perlukan di terangkan dengan lebih lanjut??? hehehhee....
4. Now she has a new 'syndrom' - Sindrom-tak-boleh-nampak-ibu .... memang dia dah jadik peminat fanatik aku sekarang. Tak peduli sapa pun dengan dia... bila tak nampak kelibat aku dia mula resah, bila nampak aku memang menggediks nak dapat aku... ;p
5. Orang asik tanya aku "boy ke girl" - "macam baby boy lah"... sebab Cik bambam aku nih, rambut dia ala-ala botak sket okeh...pakai gaun pun orang lagi mau tanya laki ke pompuan...apakah????....grrrrrr....
6. Dah pandai show-off-tantrum okehhhh - dulu masa kecik kecik sangat asik tido jek... pastu tak pandai nak nangis-nangis nih....sekarang tidak lagi...huhuhuuu
7. Dah pandai berebut barang dengan si kakak - pastu kalo kalah (biasanya kalah laaaa) dah pandai ngadu kat ibu atau abah... hehehehheeee
*** perggghhhh beb....nasib baik laa ada 2 anak jek...kalo lagik ramai, jenuh gak nak pikir...hahahahaa
3. Send this to 5 other moms of the year that deserve a reminder that they too are the best moms that they can be. Remember to send them a note letting them know you have selected them, and also add a link to your post that directs people back to the person who nominated you.
So the next 5 moms will be ....
1. Mama Ely
2. Mama Dhea
3. Kak Iena Hamdi
4. Mimielola
5. Kak Sue Ading
And...Mimi.... you deserve it also... :)


4 comments:

~ As ~ said...

teringin nak anak perempuan jg la... blh melaram sama2..hahaha..

mamaDhea said...

intan,
thanks bebeh.. mak dah tepek dah kat blog.. ;)

iena hamdi said...

wahhhhh anak kita 3 tau... jenuh nak pikir ni...

sayangibu said...

As.. hehheee..mmg best ada anak pompuan nih...

Sha..orait bebs...:)

Kak iena..x kire..sila buat gak yer...hehehhee