Monday, January 19, 2009

EMO...

Kelmarin saya sangat EMO... Macammana saya nak tulis ye? Ok...Someone make fun of my LONELINESS..
Ye... semua pun tahu hubby saya tak ada bersama saya. Ya saya sunyi tanpa dia, siapapun akan rasa sunyi kalo ditinggalkan hubby lama-lama kan?? Tetapi apakah wajar kesunyian saya ini dipersendakan??? Tak perlu saya tuliskan kata-kata seseorang itu kepada saya, namun saya memang terguris dengan lawak senda gurauannya... (Jika ianya LAYAK digelar lawak).
Jika menurutnya dia hanya bergurau, dia mungkin patut belajar cara dan masa bila hendak bergurau. Gurauannya telah membuat saya menangis tanpa ketahuannya. Ya..saya sedih bila orang mempermainkan keseorangan saya ini. Apakah saya terlalu emosi??? Mungkin ada yang beranggapan begitu, namun saya percaya hanya orang yang mengalaminya sahaja tahu keadaannya bagaimana.

Dulu...seseorang pernah bertanya, tak sunyikah saya sering ditinggal suami? Saya mengaku tentulah sunyi, namun itu tugasnya..tugas seseorang yang telah menjadi suami saya, bapa kepada anak-anak saya. Tugasnya menuntut dia sering meninggalkan kami, dan semestinya saya redha. Suami saya pergi untuk mencari rezeki. Dan tahukah apa yang dibalasnya kepada saya???
"Ohhh..kalau saya, tak sanggup..biarlah duit tak banyak..yang penting suami tak tinggalkan saya..."
Saya terkedu...dan terguris dengan kata-katanya. Apakah saya rela ditinggal suami semata-mata hendak duit yang banyak???? Saya tidak memerlukan duit suami saya untuk berbelanja sesuka hati ye... Saya juga tidak pernah menyatakan kepada suami saya, pergilah tinggalkan saya supaya dia boleh memberi duit yang BANYAK kepada saya.
Mungkin saya tak perlu melayan manusia begini. Namun kerana saya juga manusia...saya punya hati yang mudah terguris... Saya memang emo kerana berjumpa dengan manusia sebegini.... :(

10 comments:

::Umi Sufira:: said...

Sayangibu, itu ialah kata2 org cemburu...dah begitu tertulisnya rezki hubby intan kan...bukan saje2 nak kena tinggal btol x?tp yg pasti intan jugak maybe terlebih emo..hehe..sabar ek..sikit je lg dah nk blk tuh..=D

sayangibu said...

huhuhuu...mmg emo mimi,sbb sbenarnya bukan sekali nih dia nih duk ckp2 yg wat org panas ati. X tau laaa apa tujuannya..

Yan said...

oh.. kalau la idup ni semudah ABC.. but its not.

sabar je la ye..

~~ciklinn~~ said...

yerlah mmg kdg2 ada org yg mcm tu..ckp ikut suka... tak pernah pikir perasaan org lain....

betul tu sapa lah yg nak kena tinggal dgn hubby.... sabar yer..

mamaDhea said...

erk, aku pon selalu ditinggalkan.. huhu..

takpe.. bykkan sabar dgn org sebegini.. klu rasa tak boleh sabar, kita beredar dr tempat kejadian.. okeh? ;)

btw, memetik kata Dato Dr. Fadzilah Kamsah (perghhh, nama penuh lagik tuh ;p), syg isteri tinggal-tinggalkan.. releven tak dgn entry ko intan? ekekeke

sayangibu said...

yer cik yann...idup nih mmg x semudah ittew kan, lagi2 kalo dikelilingi org2 yg tak memahami..huhuhuuu...

Ciklinn...mg sabo lah nih..kalo x sure dah x bertego sapa dahhhh...

Sha...ko pasti paham kannn..btol laa tu, sayang isteri tinggal2kannn...;)

sWeEtdARLinG said...

buat dek jer dengan orang cenggini... harap nanti dia merasa cemana kena tinggal dek suami dia..

agaknya dia tak pikir rezeki tu ada kat tangan Allah, bukan kita boleh pilih2

agak², sapa yang suka kena tinggal dek suami????

mamamia said...

intan... janganla layan orang yang mcm gini.. hanya kita yang mengerti macam mana peritnyer berjauhan dgn suami kan.. bukan kita pinta pun.. tapi dah mmg tugas dia begitu...

mmg kita rindu sayang pada suami kita... biar jer la.. tah tah dia kalau hubby dia g outstation sehari dah gelabah teruk dari kita kan...

sabar yer intan

Mummy HnH@arnie said...

Intan, Sabar yer...

just remember, what goes around, comes around...

Satu hari nnt, pasti akan tiba turn "org-mulut-takde-insurans" tue, ditinggalkan suaminya, eventho tak dirancang/diduga... waktu tue nnt, sure dier akan teringat kat intan balek...

Allah Maha Adil...

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,性感影片,正妹,聊天室,
情色論壇