Friday, April 3, 2009

My Unforgettable Memories With Mr.C...

Sejak pegnant Aina, aku telah mengambil inisiatif sendiri untuk sedaya-upaya tidak mengambil caffein a.k.a Mr. C seperti kopi, nescafe dan teh cuma iceblended cappuccino jek kadang-kadang takleh handle. Ianya berterusan apabila aku BF Aina, kemudian preggie lagik, dan hinggalah kini kerana aku BF Ainin pula.

Hari ini aku mengimbas kenangan lalu ku yang penuh ranjau berduri bersama Mr. C ini. Ku pikir-pikir, maknanya sudah 3 tahun ++ aku clash dengan Mr. C. Dulu...masa zaman aku study maut, Mr.C dan aku memang tak dapat dipisahkan...bagai aur dan tebing, bagai romeo dan juliet.. setiap kali aku pulun nak study last minit atau siapkan assignment pun last minit jugak, dialah yang setia menemaniku. Satu tumbler penuh sentiasa ada dengan aku. Sampai bau urine pun dah bau nescafe okehhhhh.....

Aku memang merasakan I can't live without u...Mr.C, but amazingly....I'm able to avoid it just because the sake of the living thing in me...huhuhuuuuu....Bravo...bravoooo...

Sampai sekarang, memang aku masih menjauhkan diri darinya sedaya upaya. Kalo minum pun, just a sip lah. Yeah kan, kalo p umah orang, orang hidang kopi, tak kan nak ngade-ngade pulak kan...minumlah seteguk dua juga. Tapi bila balik umah mak mertua aku....kopi kampung memang minuman wajib. Korang tau laaaa aroma kopi kampung yang membuatkan hidung aku kembang kempis menahan nafsu. Aku minum juga seteguk dua. Kadangkala sebagai award to myself, dalam sebulan aku akan minum sekali variasi Mr C ini. Tak kisahlah ice-blended ke, kopi 'o' ke, nes ais ke...pokoknya...minum betul-betul bukan seteguk dua.....hahahaaa...

Kenapa aku beria-ia mengelak dari Mr.C?? Walhal bukan tak boleh kan..cuma tidak digalakkan saja... Kerana aku memang menjaga pemakanan anak-anak aku selagi dia kecil. Anak-anak aku tak boleh makan jajan, ganti jajan aku bagi kismis. Anak-anak aku masa baby tak makan garam, minyak, jadi aku bersusah-payah masakkan bubur untuk dia atau nasi dan lauk khusus untuk dia sampai usia 2 tahun. Dan macam-macam lagilah....Poyo jek aku nihhhh??? Anak-anak aku, suka hati aku lah kannn...hahahaaaaaaaa............

Jadi kalian...adakah kalian pun macam aku??? Atau kalo tak macam aku...no offense lahhhh....jangan berkecil hati pula yer dengan n3 aku ini....:)

10 comments:

~ As ~ said...

aku pun sejak mgandung smpai skrang mmg 'clash' dgan MR C tu...pehhh ayat clash..hahaha

Ealyie said...

Beb,
nampak gaya nak aku ni makin lama makin parah, dulu2 boleh gak aku tahan2 skrg tak bolehhhhhh... Kalo bukan nes pon, sure teh ais..
Hari2 hokehhh, n tiap2 pagi..

Kopi bin tu nasib jela jauh ek..

Help me! Help me!

Ina Hashim said...

akak lak certain C je yg akak suker
eg.
CNI, Perl kacip patimah...itu jek
yg lelain x brp suke esp nescafe..leh migrain kalo minum tu

mamaDhea said...

mak klu nes mmg tak bley masyuk ar.. sakit kepala woo.. kopi lagi lah, dr kecik mmg tak suke wlpon dulu kecik2 hari2 kena paksa buatkan kopi utk bapak tersayang.. hahaha..

so, skrg ni teh (dan coklat ;))saje menjadi idaman qolbuku.. setiap hari, setiap masa, dimana2.. wahhhh, dah mcm tagline iklan plak.. wakakakaka!

Ciklinn said...

bagus2.... teruskan usahamu....

tapi laki ku pun hantu mrc ni gak.... kalu habis ... sanggup gi 7E kol 3pagi

Rizza said...

hehhe saya dah menjauhkan diri dari teh.. coffee memang dah lama renti...

tapi kalau pi umah org.. depa hidang kopi/nescafe/ teh... aku kena la mintak air kosong hehhe
demi anak..

yup..jajan segala mala ..aku tak bagi..
masak bubur tanpa garam, gula, minyak..(hingga le ni..hassan pun mintak yg macam tu.. no hal)
magi2 is No No... kena la tuko bagi dia pasta/spageti hehhe

Eswary said...

same lah kita, dulu time studi, dialah teman seperjuangan, walaupun tak amik exam same-same!

tapi skrang, dah clash, mungkin suatu hari jk ditakdirkan belajar lagi, maka Mr C akan kembali ke tahtanya (dihati aku) hehehe...

sayangibu said...

ye as...x kisah lah clash pon kannn...ahahhaaaa...

uhuh beb..kena kuatkan diri..tp aku pun x tau cemana aku leh jadik sekuat itu sdgkan aku nih mmg caffein-addicted!!!

ohh kak ina..saya dulu mmg apa jenis C pun saya suka..giler addicted!!!

ohoh...senang laa sha kalo ko mmg x bleh minum C,x yah susah2 nak avoid..;p

ciklinn..encik suami takpe..sbb depa x BF kannnn...ahahhahaaa

yeahhh kak rizza...bravo..bravo...:)

her blog...hehhehee...mmg Mr C nih ramai peminat setia kannn..;p

mirah said...

Mirah juga dah lama tak minum nescafe dan seumpamanya. Selain utk anak. diri sendiri juga dah tak boleh tolerate dgn caffein nih. Blh sakit kepala amat kalau minum habis satu cawan. Dulu2 4/5 thn lepas memang peminum tegar lah. Haha..

sayangibu said...

ye mirah..good for you and baby...;)