Friday, October 24, 2008

Batu Belah Batu Bertangkup...

"Batu belah, batu tantup, matan atu...ibu..ibu..adik pecan lapar cucu"
nak tergolek ibu bile dengar Aina tiba2 nyanyi lagu ni...memula x paham bijik butirnya...tp last2 baru paham..."batu belah, batu bertangkup, makan aku...ibu..ibu..adik pekan lapar susu"
rupa-rupanya...ini kes mak lah ni...biasalah org lama2...bedtime storynya bukanlah citer cinderella ker...snow white ke...tapi batu belah batu bertangkup, si tanggang...etc....hehehheee...yg kelakonya...si Aina boleh pulak hapal lagu tu..hadui....
Lagi satu lagu peberet yg Aina slalu nyanyi ..."buai laju-laju,sampai potot...dalam baju...setuntum munye naa...." @ "buai laju-laju, sampai pokok (senanya ilang)...dalam baju..sekuntum bunga cina"....ha...ni pun omak den lah yg ajar,sambil memain buai kat umah tok maknya itu...Aina...Aina....

5 comments:

::Umi Sufira:: said...

Ahaks! Membayangkan si Aina nyanyi lagu tuh...mesti comel=D

sayangibu said...

ahahaaa..comel mmg laa comel...budak2 kan...ngan pelat2 nyer tu..tp smlm...dia usik adik,intan pun diam2 nyorok ngan adik dia. aina carik2 x jumpe...sambil nangis2 dia kata...ibu..ainin..da pegi batu belah..huhuhuhuuu..adoiiii..x tahan dengo,trus kuor peluk dia...sian anak aku....

lia said...

ha3 tgelak sorg2 bc dia nangis ingt adik dia kna kidnap bt belah bt btakup he3 sgt comey

Mummy HnH@arnie said...

alahai, cutenyaa aina nyanyi... esp, tang pelat2 tue...

anak saya kalau nyanyi lagu 'I love u' - lagu Barney tue, "ai lu lu... u lu mii" (I love you, you love me)... confirm ayah dier pon xfaham, ibu jer paham...

mirah said...

alahai..comelnya nyanyi..
wah pyh nak suh budak nyanyi lagu klasik skrg ni..
saya tau lagu 'tepuk amai2, belalang kupu2' smpai habis je lah..hihi..